• There are no items in your cart
We noticed you’re not on the correct regional site. Switch to our AMERICAS site for the best experience.
Dismiss alert

UNI 8381 : 1982

Withdrawn

Withdrawn

A Withdrawn Standard is one, which is removed from sale, and its unique number can no longer be used. The Standard can be withdrawn and not replaced, or it can be withdrawn and replaced by a Standard with a different number.

BUILDING - BEARING LAYERS FOR FLOORING - INSTRUCTIONS FOR DESIGN AND WORKMANSHIP

Withdrawn date

06-06-2013

Published date

01-01-1982

Tratta gli strati del sopporto per pavimentazione al suolo e per pavimentazione poggiante su struttura portante. Per il suolo, massicciata e strato portante viene sviluppata anche la parte relativa alle prescrizioni costruttive rimandando alla normativa già esistente per la parte progettuale. Per gli altri, in assenza di normativa progettuale e tenuto conto della varietà di soluzioni costruttive possibili, si indicano prevalentemente i criteri per la progettazione ed i materiali utilizzabili per la loro realizzazione. Lo scopo è di fornire un quadro di prescrizioni progettuali e costruttive relative agli strati del sopporto di pavimentazione definiti dalla UNI 7998, affinchè la pavimentazione stessa abbia un funzionamento congruente con i requisiti analizzati nella UNI 7999. E applicabile in tutte le attività di progettazione ed esecuzione dei sopporti di pavimentazione. Istruzioni per la progettazione e l'esecuzione (vedere CNR UNI 10006, CNR UNI 10014, bollettino CNR 22, bollettino CNR 23).

DocumentType
Standard
PublisherName
Ente Nazionale Italiano di Unificazione (UNI)
Status
Withdrawn

UNI 11322 : 2009 STONE FLOOR COVERINGS - INSTRUCTIONS FOR THE DESIGN, INSTALLATION AND MAINTENANCE
UNI 10827 : 2012 SCREEDS - WOODEN FLOOR COVERINGS - DETERMINATION OF THE MECHANICAL RESISTANCE TO STRENGTHS PARALLEL TO THE SUBSTRUCTURE

View more information
Sorry this product is not available in your region.

Access your standards online with a subscription

Features

  • Simple online access to standards, technical information and regulations.

  • Critical updates of standards and customisable alerts and notifications.

  • Multi-user online standards collection: secure, flexible and cost effective.